torsdag 11. juli 2013

Reality bites

I dag har jeg vært hos en akilles ekspert.
Han jobber på Norske idrettsmediskinsk institutt, NIMI, og vet hva han snakker om.

Han er veldig sporty, det kan du se på han. Alle som jobber på NIMI har en æra av gullmedaljer og rekord på 60 meter¨n over seg.

Jeg føler meg ikke helt hjemme i sånne miljøer.

Min idrettskarriere hadde en peak da jeg vant påskerennet på Knuts hyttegrend i 1981, på idealtid.
Jeg trodde jeg var Norges neste langrennshåp...

Idealtid er en super oppfinnelse, men det roter litt med virkelighetsforståelsen til en tiåring.

                                                                       ***

I dag har det handlet mye om virkelighetsforståelse!

Eksperten fortalte meg at om fem uker, når Darth Vader skoa skal av, blir det fire uker på krykker, og så veldig forsiktig gange og bevegelse frem til jul....og om ni måneder er du helt fin!

NI MÅNEDER?????

Doktor Agathe sa åtte uker, eller kanskje jeg ikke hørte helt etter!!

- Det er jo et svangerskap, sa jeg.

- Ja, sa eksperten, og nå er du i uke 3....



Hele høsten raste sakte foran meg, og jeg skjønte at jeg må forandre på jobbing og planer, og være langsom helt til jul.

En liten stemme inni meg jublet.......

Da kan RosaMarrr holde det gående i ni måneder!!! Og virkelig lære leksa si!

                                         ***



I dag har jeg tatt Bergensbanen for første gang. Jeg ser at dette er i ferd med å bli en togblogg....hvem skulle vel trodd det?

Anyway!

På toget må man spise lefse, selvom kaffe og lefse koster ca 100 kroner....Det er liksom verdt det.



Jeg leste en time, sov en time, drakk kaffe en time, og så var jeg fremme på Gol.
Det var den perfekte togturen!

Vel fremme på hotellet syntes jeg plutselig at Darth Vader sko var stiligere enn Converse...


 Dere ser den.....Litt mer power liksom.

Jeg matcher den svarte skoa med en svart kjole fra Lindex, turkis Converse og krykker med svart håndtak.

Black is back!

Vi spiste middag, mens vi så utover de sju blåner...


Dette er vel verdens dårligste utsiktsbilde her fra hotellet, men det funker for meg.

Det er litt sånn idealtid-standard på det.

Hurra for det gjennomsnittlige!

Vi, det er Astrid, Erlend og jeg. Vi liker å være sammen og ler mye!

Erlend kler seg av og til ut, og leker at han er Sheik Benjamin.



Da er han et slags orakel og jeg grep sjansen og spurte om det viktigste i livet.

- Better keep silent, then you can communicate with everything...sa han.

Jeg tror Erlend blanda seg litt inn også. Når han bare er Erlend, er han nesten klokere enn Praktor Per, bare på en morsommere måte.

Det kjennes godt å le, særlig i dag, når virkeligheten ble litt vel virkelig....

RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar