lørdag 13. juli 2013

Mørkredsel

I dag ble jeg vekket av en ku som rautet.

Jeg synes det var koselig.

Da jeg var liten og bodde i Valdres, leide vi et hus på en gård med 16 kuer.
Jeg gikk rundt i bygda og skrøt av hvor mange kuer vi hadde.

Jeg kan kjenne på den ku-stoltheten den dag i dag.

I India er kuer hellige.

Lurer på om norske kuer også er hellige, bare at vi nordmennesker har glemt det.

Det er vel greit så lenge kuene vet det selv!






I natt var jeg mørkredd.

Jeg trodde jeg så et troll på hotellrommet.

Jeg tror egentlig ikke at troll kommer inn på hotellrom sånn helt uten videre.
Men jeg våkna med et rykk, og var sikker på at jeg så en liten trollskapning ved døra som sa BØ!


Jeg ringte til min kjære.

- Det er troll her.

- Troll finnes ikke.

( Det er sånn som voksne sier til barn for å berolige dem. Jeg skjønner jo nå at det er helt  meningsløst, for jeg så jo et troll. )

- Jammen det sa BØ!

Min kjære måtte si at han var glad i meg minst ti ganger, helt til hjertet mitt ble så varmt at trollet sprakk.

Det er helt sant!


I ettermiddag fikk jeg besøk av Tirill, hun bor i traktene og kan alle fjellvettreglene utenat.

Vi drakk øl i motvind og snakket om langsomhet.

- Har du vært på spa, spurte hun?

- Hæ?

- Du ser så sunn og avslappet ut.

- Det er nok bare langsomheten.

- Langsomheten kler deg....


RosaMarrr


-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar