lørdag 6. juli 2013

Pavlova


I går hadde vi en ny bakgårdsfest. Det har blitt en slags trend. Jeg er festsjef, og det vil si at jeg sender en SMS med hvor og når vi skal møtes, resten ordner seg selv. Jeg liker det konseptet.

Det enkle er ofte det beste.

Reglen er egentlig sånn at vertinnen ikke skal gjøre annet enn å kjøpe grillkull, men Guro klarte ikke å dy seg. Hun bare måtte bake en Pavlova. Vi var veldig glade for det!





Pavlova er en kake som er oppkalt etter en russisk ballettdanser. Australia og New Zealand krangler visstnok om hvem som bakte denne kaka til henne først. 
Nå tror jeg de fleste har glemt opphavskvinnen. Når jeg googler Pavlova kommer det bare opp bilder av kaker. 

At the end of the day, vinner kakene over kunsten.....







Jeg har endelig fått meg et mål for livet!


Å få en kake oppkalt etter meg, og gjerne en krangel mellom to land om hvem som lagde den til meg først.


Rosamarrr, med krem..........mmmmmmmmmm. Det tror jeg er en ekte suksessterte!!

På popup festene våre synger vi og spiller på det vi finner. Vi er veldig kreative, og synes at vi er den nye vinen....

Av og til fletter vi hverandre.

Å flette hverandre er veldig koselig og føles som skikkelig kvinnefelleskap. Det blir ikke mere Yin enn det...



Symbolsk betyr fletting å forene to ting med en tredje. En slags treeninghet.

Her ser dere fjortisen- meg - og Lenka, i hellig treeninghet. Lenka var den første barnevakten til fjortisen, så alt går på en måte i ring.

Jeg liker når ting går opp, når vi kan se sammenhenger, og sette to streker under svaret.

Jeg tilhører den lille delen av befolkningen som synes matematikk er vakkert.


Med min nye Darth Vader sko, kommer jeg meg lettere rundt i verden.
Jeg har lov til å stå på begge beina, og er ikke så redd for å falle.

Man kan på en måte si at jeg har fått mere balanse, sånn rent beinteknisk.

Det er da noe...:)

RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar