søndag 28. juli 2013

Løft

Regnet får meg til å tenke på høsten.



Jeg elsker høsten.

Høsten kunne vært nyttår spør du meg,
for det er da alt begynner på nytt.

Sånn føles det i allefall.

Jeg hører på rolig jazz og tenner stearinlys.....

Det er fint.




Det kjennes innimellom som om lykken kommer smygende.

Som om brikkene faller på plass, i en sakte dans jeg ikke forstår, men som jeg liker å være en del av.

Det har noe med langsomheten å gjøre, og å tørre og være i ro.

Jeg har alltid søkt ut, vært full av bevegelse.
En stemme inni meg hvisker igjen og igjen:

- Hvis du klarer å være i ro hjemme, og skape derfra, vil alt komme til deg.
                           
Hmmmm....                            
               

*****

Vi hang opp et nytt bilde på stua i går, og alt ble annerledes.



Dette ene bildet førte til forandringer på alle plan, i alle rom, og en tur til Ikea.

Bildet er malt av Verena Wadell, som er tanta til fjortisen og en god venninne.
Jeg anbefaler et besøk på hjemmesiden hennes på: www.verena.no

Bildet heter Løft, og var akkurat det vi trengte nå.

Løfting, landing, og myk musikk.

Rosamarrr



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar