onsdag 10. juli 2013

En ekstra etasje av ro....

Samtale i bilen i dag:

RosaMarrr: Jeg er så rolig for tiden, kjenner ikke noe særlig på stress.

Min kjære: Da er du heldig.

RosaMarrr: Likevel føler jeg at jeg har mye å gå på, sånn avslappnings-messig.

Min kjære: Hva mener du?

RosaMarr: Jeg tror jeg kan slippe enda mer ansvar og kontroll. At det finnes en ekstra etasje av ro inni meg...

Min kjære: Jeg prøver vel egentlig bare å rekke mer....



Min kjære har orden på ALT!

Matlaging, henting og bringing i barnehagen. Jobbing, klesvask, mating av katter...

Han har på en måte gått inn i den moderne kvinnerollen.....


Lurer på om det er litt overvekt av Yang der.....?

                                                                 ***

Jeg har jobba i dag:




Hatt sangelever på Øvingshotellet.

Det er fint å være tilbake, jobbe samtidig som jeg er full av langsomhet....

I morgen skal jeg ha kurs på Storefjell.

Enda mer jobbing. Lære folk å få tak i sin kreativitet og jobbe med stemmen sin.

Jeg gleder meg.

En del av meg ønsker  å komme feiende inn til kursdeltagerne på høye heler og være en superwoman.




I stedet kommer jeg til å humpe langsomt inn i lokalet med en svart klump av sårbarhet rundt beinet.

                                                                  *******

Jeg har kommet over en mann på internett som gjør meg glad helt ut i tåspissene.

Han heter Panache Desai og snakker om at når alt kommer til alt, så er det kanskje OSS SELV, vi leter etter hele livet.

Når vi bestiger Himmalaya, eller lever som munk i India, så er det egentlig oss selv vi søker.

Vi har alt vi trenger i oss, og vi må bare forstå at vi er fantastiske!!

I det øyeblikket vi forstår at vi fortjener å bli elsket for de vi er, så vil alt komme til oss.

Litt sånn som blomstene.




De bekymrer seg ikke over at de kommer til å mangle noe, eller at det snart kommer vinter. 

De bare vet at de er fantastiske! 
Og dermed kommer det mennesker til dem med vann og næring. 



Vi må slutte å bekymre oss, sier Panache, samtidig som vi skal akseptere at vi bekymrer oss, for alt er til enhver tid perfekt....

Jeg lurer på om han kjenner Praktor Per.

RosaMarrr


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar