onsdag 17. juli 2013

Jakten på kanelboller

Jeg har fått tilbake armene mine!!

Det er en gledens dag!
Jeg får nå lov til å gå uten krykker, og kan kjøpe meg kaffe og bære den helt selv til kafebordet!

Jeg føler meg nesten som et fullblods menneske igjen!

Nå kan jeg danse bakgårdsflamenco,  i hvertfall med armene...


Walkeren er fortsatt på.......så heftig beintramping og piruetter får vente .....
                                 
                                                                ***

I dag dro min kjære og jeg og jaktet på det gode.
Det er ikke det at jeg har blitt utlært i alt det andre. Men ting er i bevegelse.

- Jeg har fått meg en morgenpraksis i stillhet.

- Jeg er virkelig MYE mindre stressa!

- Jeg har blitt glad i langsomheten

- Jeg har hentet tilbake biter av meg selv, som lå igjen i barndommen.

- Jeg ber om hjelp som den mest naturlige ting i verden.

- Jeg har slutta å synes synd på folk i rullestol, jeg har begynt å beundre dem i stedet.

- Jeg har erfart at det går an å være lærer selvom jeg er sårbar.

- Jeg har skjønt at familien min er den beste medisinen jeg kan få!


                                                                       ***

Vel -  jakten på det gode handler om å følge det som lukter kanelboller



Vi lærte det etter å ha sett en norsk film som heter: Den brysomme mannen.

Den handler om en mann som på mystisk vis havner i et sterilt og gjennomregulert samfunn, der det bare finnes karrieremennesker. Et slags worst case scenario for vårt samfunn, spør du meg.

Det er helt klinisk rent der, alle er vakre, veltrent og perfekte, men det er ingen barn eller gamle der.



Mannen prøver etterhvert å komme seg vekk gjennom en tunell under bakken.

Det magiske øyeblikket oppstår da han klarer å slå hull i veggen til den andre siden, og det første som møter han er lukten av nystekte kanelboller og ekte liv.

Det er fint å lukte seg gjennom verden på jakt etter det gode.
Jeg tenker at livet skal være godt, når det kan!

Vi fant en kafe på Fronger som minte meg om Oslolivet i gamle dager



Der møtte vi noen småfugler som var helt enige i at kanelboller er verdt å jakte på.

Vi fant en musikkbutikk som bare selger Lp-plater. Det var så gode vibber der!!
Vi bestemte oss derfor for å lage musikk og bare gi den ut på vinyl.

Etterpå dro vi hjem og ommøblerte hele huset!

Det har vært en god dag!

RosaMarrr



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar