torsdag 4. juli 2013

Kjærleik og død


Denne fant jeg i går, når jeg lette etter rosa bilder!

Det er en fransk barnebok, med en jente som er lei av rosa.......Syntes det passa fint på denne bloggen!

Jeg kjenner paradigmeskiftet på kroppen. Fra rosa til svart, yang til yin. Det ekke no tull.
Dessuten er det overskyet og regn....

Hos praktor Per i dag snakket vi om de store tingene:

- Kan man komme i for mye flow, spurte jeg?

- Ja, sa praktor Per, man kan miste bakkekontakten og bli litt"høy".

Jeg smilte for meg selv, og så for meg meg selv rett før jeg ble skada. I full flow, med beina 3 cm over bakken.

- Men hva med Yin og Yang da?

- Balanse er viktig, sa han og smilte.

- Når vi er i ubalanse har vi mistet kontakt med naturen...

- Yin igjen, tenkte jeg.

- Jeg er lei av å være syk, sa jeg.

- Kroppen er alltid perfekt, til en hver tid, utifra det du trenger akkurat nå.....

- Hmmmmm, sa jeg og bestilte ny time.

                                                                 ***
                           
Regnet gjør noe med meg. Minner meg om høsten og tristesse....


Jeg elsker høsten, men vil gjerne ha litt sommer først! Sol i hjertet og D-vitamier. Vi nordkvinner trenger det!

                                                                     *****

Noen jeg nesten ikke kjenner er syke av brystkreft, og jeg blir på gråten selvom det ikke er logisk.
Får meg til å tenke på Tor Jonssons dikt, Kjærleik og død



Var eg ein Gud 

ville eg skapa ei stillare verd. 

Der skulle alle elske. 


Var eg ein Gud 

ville eg skapa 

kjærleik og død

berre kjærleik og død





Kjenner Yin sniker seg inn i meg, på en stillferdig, myk måte.

Tar frem en penn og skiver en ny sang.

Livet er vakkert og underlig!

RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar