søndag 30. juni 2013

Turkis


Dette innlegget kommer til å handle mest om farger, neglelakk og kaker. 
Altså en ekte rosablogg. 

Jeg kjenner jeg er litt stolt!




I dag ble vi invitert av Ken og dama på picnic i parken.

De er et fint par. Jeg har skjønt at ham har brukt tid på å komme over Barbie, men så fant han lykken med denne flotte kvinnen. Sånn tror jeg det er, det meste ordner seg tilslutt, man må bare holde ut.


                                                                    ***


Jeg tror aldri jeg har vært så sosial som nå. Det er grillfester og bakgårdsfester hele tiden.
Vi er en stor gjeng med folk som liker å være sammen. Det er stas!

Nå planlegger vi telttur i marka, et sted der det er rullestol tilgang....Ain´t no mountain high enough:)

I vår gjeng er vi gode på forskjellige ting.

Guro kan synge og er tidigere hestejente.


Vi hestejenter holder sammen<3

Fordi hun også er litt kjendis kommer hun gjerne med styling tips.

- Hva med rosa neglelakk på tærne, for å matche gipsen?

Hun er jo genial!

Beate er en ekte husmor, og hadde laget muffins rett fra posen, uten å måtte røre i det hele tatt. Det er jenta si.

Og kakene var kjempegode.




Det ser ut som turkis er dagen tema, sånn helt av seg selv.

Jeg tok på meg en turkis topp i dag og Minimarrr hadde turkis bukse, Guro har turkis genser og muffinsene har turkis glasur.

Tilfeldig?

Neppe!

Når jeg googler betydningen av fargen turkis finner jeg dette:

Farven turkis hjælper med at åbne kommunikationsvejene mellem hjertet og det talte ord. Det er en venlig og glad farve, der nyder livet.


Høres ut som egneskaper det kan være godt å ta med seg på veien.

Jeg har bestemt meg for å roe ned og nyte livet enda mer. Det er noe med Yin jeg skal lære meg.


Jeg prøvde å bevare den indre roen da batteriet på rullestolen nesten var flatt.
Minimarrr syntes jeg var håpløs...







































Heldigvis kom Jan Kåre og hjalp til.

Jan Kåre er fra Skedsmokorset og har greie på maskiner.

Det endet med at han sendte healing til batteriet, slik at det skulle vare hele veien hjem.
Jordkraft kalte han det.

Selvfølgelig virka det!  Folk fra landet altså:)

                                                                      ***


Kvelden tilbrakte vi på yndlingstedet mitt. Fornebu.

Det er et veldig vakkert sted, med en helt spesiell stemning.

Naturen ser ut som Danmark og husene ser ut som på Kanariøyene.
Jeg føler at jeg er på ferie hver eneste gang jeg drar dit.

På Fornebu finner jeg virkelig roen....det er noe med å se havet møte himmelen.





At bakken er turkis og at jeg har turkis Converse trenger jeg ikke engang å kommentere.

Ting er ikke tilfeldige. I dag ble det skrevet for meg med store turkise bokstaver.

Jeg bøyer meg i støvet...

RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar