fredag 28. juni 2013

Tomhet




I dag er det tomt, helt tomt og stille inni meg og utenpå.

Tomhet er en rar tilstand. Noen ganger liker jeg den godt, fordi den er et slags hvileskjær, et utsiktspunkt, hvor jeg i ro og mak kan se meg både forover og bakover.


“Emptiness, which is conceptually liable to be mistaken for sheer nothingness, is in fact the reservoir of infinite possibilities.”

- D.T. Suzuki


Muligheter, sier Suzuki. Det kjennes ikke sånn akkurat nå.

Jeg føler meg ubrukelig og kjeder vettet av meg. Har lest ferdig Jo Nesbøs Politi for lenge siden og sett alt på nett-TV.


                                                                        ***

Dette skulle ha vært den siste arbeidsdagen min før ferien. Jeg har gledet meg til denne dagen lenge.
Hvis jeg hadde vært tobeint ville jeg kanskje kjørt en tur på stranda eller kjøpt vin og blomster.

Jeg elsker å kjøpe blomster.


Men nå kan jeg ikke kjøpe noen verdens ting. Jeg kan bare bli oppvartet og kjørt hit og dit. Nå savner jeg plutselig å gjøre noe. Hva som helst!!!

Vaske klær eller gå meg en tur. Poste et brev eller gå ut med papirsøpla. Små ting. Hverdagsting. Mennesketing.

Lediggang er roten til alt ondt! Halleluja!


                                                               ***

Var hos Praktor Per i dag.

- Hvordan går det, sa han

- Fint, sa jeg. Denne gipsen har jo blitt en slags vane.

- Ja, man venner seg til alt, sa Praktor Per og smilte.

Lurer på om han tenkte at jeg har lært leksa mi og kommet et steg videre på utviklingsstigen?

Det føles ikke sånn. Jeg tror jeg har havna i sutrekroken. At jeg er tilbake på trinn 1. og kjenner at jeg bare vil bli ferdig med dette og komme meg videre. Orker ikke å lære eller reflektere mer, vil bare springe barbeint på stranda!

These feet where ment for walking.....

Nå har jeg fått masse erfaringer, crossa rundt i el-rullestol, og begynt å blogge. Nå er det greit, nå har jeg fått det jeg trenger. Nå er det nok!

Men det er visst ikke jeg som styrer denne prosessen.....

Kanskje det er nå jobben begynner. Og læringen....?

Helvete heller...det er tomt i overskuddslageret.
Nå må vi inn med reservestyrkene. Vi får se hvordan det går.

Shio O hoi!

RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar