fredag 2. august 2013

Korte veier


Hverdagen er i ferd med å hente meg inn, og i det jeg kommer i gjøremodus, merker jeg at bloggingen får mindre plass....Hjæææælp!

Muligheten til å gå langsomt rundt i verden og fundere over stort og smått, har med tid å gjøre, og ro.

Gjøremodus tar mye plass i meg....jeg må virkelig øve på å finne balanse.
Introvert-ekstorvert. Jeg må beherske begge!!


Noe av det jeg har gjort er å være på teaterøvelse.



Og det jeg jo noe jeg elsker å gjøre!

Vi improviserer mye, og det er gøy og frigjørende!
Det finnes ikke noe rett og galt, bare grader av tilstedeværelse.
Det er terapi for meg som har en fortid som flink pike.

Jeg tror ofte at jeg har jobba meg bort fra den flinke piken, men så dukker hun opp, når jeg minst venter det.

Jeg øver meg på å akseptere at jeg er sammensatt, at jeg kan være både klok og kunnskapsrik, og samtidig teit og full av begrensninger.


Jeg er bare meg!





Rabbi Zusya said that on the Day of Judgment, God would ask him, not why he had not been Moses, but why he had not been Zusya.  ~Walter Kaufmann


                                                                ***

At jeg er med i en teatergruppe er i seg selv et lite mirakel!

Jeg har ønska meg det i over ti år. men har ikke skjønt hvor og med hvem og hvordan og alt det der...
Men så meldte jeg meg på et kurs.

Et kort, lite kurs i fysisk teater, som jeg ikke visste om jeg turde å gå på, fordi jeg tenkte at jeg var for gammel og utrent...

Og vips, vips, vips, så er jeg med i en teatergruppe, som skal på turné på vestlandet i Oktober.
Og det er virkelig en fest!!


Sånn var det sist jeg fikk jobb på et teater også! For nesten 20 år siden.

Jeg hadde et brennende ønske om å jobbe på et institusjonsteater, men hadde ikke riktig utdannelse og skjønte ikke hvordan jeg skulle komme meg innenfor en så lukket verden.

Men så begynte jeg å ta sangtimer hos sangpedagogen på Trøndelag teater, noe jeg syntes var ganske skummelt, og vips, vips, vips så fikk jeg en rolle, og endte opp med å jobbe der i tre år.

Det er noe med å gjøre den ene aktive handlingen som får ballen til å rulle!

Og den handlingen bør være spesifikk, og kanskje litt skummel....

Å være redd for noe betyr ikke at det er feil, det kan like gjerne bety at det er viktig for deg!!


Det er ofte kort vei, sier min kjære, når jeg klager over at ingenting skjer i livet

Ønsker deg en magisk kveld, med korte veier!


RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar