mandag 19. august 2013

God jord og riktig næring



I dag er har det vært første skoledag for hele Norges land tror jeg.

Hurra!

Grunerløkka var full av barn og foreldre som feiret denne store dagen med is og ballonger.

Jeg kjenner at jeg er litt sjalu!

Jeg skulle ønske jeg kunne begynne på skolen igjen!
Jeg er en av de som elsket å gå på skolen, nesten hele tiden.

Jeg likte kjempegodt å lære, å være i et felleskap, få utfordringer, få oppgaver.
Jeg tror rett og slett at jeg fungerer best som elev!

Det er jo mange som sier at livet er en skole, og det er jo sant, men det er ikke alltid så lett å vurdere sin egen innsats.

Hvordan kan jeg vite om jeg er i riktig klasse, har valgt den studieretningen som er best for meg, og om jeg jobber hardt nok, eller kanskje slurver litt...

Skulle gjerne hatt en Humlesnurr, som kunne klappa meg på skulderen innimellom og sagt:

 - Det er bra, jenta mi, fortsett sånn, så vil det gå fint.


En personlig mentor....

Det er kanskje sånn arbeidsplasser skal fungere?
Med ledere som motiverer deg til å strekke deg lengre, og utnytte ditt potensiale?

Jeg har ikke jobbet på så veldig mange arbeidsplasser i løpet av yrkeskarrieren, fordi jeg har drevet for meg selv, men jeg har vært innom både helsevesenet, skolevesenet, kirken og i kultur institusjoner.

Jeg har møtt masse dyktige folk, som virkelig har brydd seg om jobben sin, men dessverre mye lederskap som ikke har fungert særlig bra! Av og til skuffende dårlig!

Jeg blir veldig skuffa når voksne ikke oppfører seg sånn som de lærer barn at de skal oppføre seg.

- Ikke hold noen utenfor

- Respekter andre meninger

- Ikke baksnakk andre

- Ikke mobb

......

Tenk om framsnakking og dyrking av hverandres gode sider og potensiale kunne være det vi drev med når vi var sammen!

Tenk om vi kunne begynne å løfte hverandre, høyere enn vi klarer selv, slik at vi kunne bli et menneskefjell av gode vibber!

Jeg tror det går an, fordi jeg vet at folk er skikkelig bra!

Jeg tror bare vi trenger god jord og riktig næring!




RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar