fredag 16. august 2013

Forandring...



Jeg ser at alt dreier

Rundt seg selv, og i en annen retning.

- Det kan være høsten..

... at jeg er tobeint om noen dager....

eller at langsomheten har gjort noe fundamentalt med meg?

Jeg klarer ikke gå tilbake til en vanlig hverdag....Jeg har kommet til et skifte.

Jeg MÅ gjøre det jeg har hatt planer om lenge, men ikke har gjort!
Dykke inn og se hva som bor inne i meg...

Selvom jeg burde finne meg en jobb og være fornuftig. Det føles som om det er nå eller aldri!

Nå ser dagene mine sånn ut:

Jeg later som jeg har et Atelié, hjemme i stua, som jeg kommer på kl. 10 hver dag.
Og der må jeg være å gjøre ett eller annet kreativt fra kl. 10-13. Hver dag.


                 ( Ps: Dette er ikke stua mi.... )

Saken er den at selvom jeg har lyst til å skape noe, må jeg likevel ha noen rammer og regler, ellers vil jeg veldig fort finne på noe annet.

Vi er rare vi mennesker, vi vil noe, og likevel lar vi oss fort avlede.

Derfor øver jeg meg på å si nei, til sosiale forslag i "arbeidstiden" og mine egne impulser om å gjøre noe annet.
Og det kan til tider være litt ubehagelig, likevel vet jeg at det er verdt det!

Her er min oppskrift hvis du vil få fart på kreativiteten:

Jeg starter dagen med Morningpages, som jeg har lært av Julia Cameron.

Da skriver jeg tre håndskrevne sider hver morgen, usensuret, om hva som rører seg i meg. Og så er jeg klar for å sette meg ved piano.
Ved piano kan alt skje, og jeg lar det som kommer komme uten sensur, så evaluerer jeg det senere på dagen.

Jeg må sitte ved piano og gjøre ett eller annet helt til tiden er ute...:)

Dette er min formel, den funker for meg.

Jeg har holdt kurs i dette, likevel har jeg ikke klart å lage rutiner for meg selv som fungerer, på lenge .

Nå er det jammen på tide!

True life is lived when tiny changes occur.
Leo Tolstoy


Ønsker deg en kreativ dag!


RosaMarrr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar