torsdag 8. august 2013

Prinsessefella

Hverdagen er ikke bare, bare spør du meg.

Selvom jeg prøver å ha hodet hevet, og tenke lette, bekymringsløse ferietanker, er det som et lag av alvor og pietisme sniker seg innover meg:

- Du kan da ikke bare gå og drive dank.....du som har så mange ressurser, du kunne jo blitt lege!

- Hvordan kan du tro at du i en alder av 42 har noe kreativt å tilby verden, som du at på til skal tjene penger på...Get real!


Her er Pietsimens far, Jacob Spener......

Jeg kjenner at jeg fort kan begynne å skamme meg, hvis dagen fra før er litt dårlig, fordi jeg ikke gjør det som er forventet av meg.

Det hele toppet seg i kveld med at en fjern slektning av oss, i en helt annen sammenheng, roper til min kjære i telefonen.

KAN DERE IKKE BARE FÅ DERE FAST JOBB????

Hele leiligheten rister, og jeg fniser og gipser etter pusten litt om hverandre.

I Norge er det veldig viktig å ha fast jobb, selvom du tjener lite, så lenge det er fast.....
Da er det lett å forholde seg til deg.

Det er ikke latskap som driver meg fremover i søken på et liv jeg liker.
Det er vissheten om at jeg har det best som min egen sjef, med mine egne prosjekter, og at jeg faktsik har noe å tilby.... ( det tror jeg i allefall på en god dag! )



Men selvfølgelig må jeg ta tak, og ikke bare gå å virre.
Jeg har jo i denne skadeperioden blitt god på langsomhet og grubling, nå er det tid for et nytt gir.

Jeg skjønte det på Ica i går, da jeg observerte meg selv gå rett i prinsessefella...

Det er et begrep jeg har funnet på selv, og det er en felle vi kvinner fra tid til annen havner i.

Jeg stod og så på noen maiskolber, da en kjent og kjær norsk musiker gikk forbi meg og stoppet ved paprikaene.

Et øyeblikk så det ut som om han så på meg, og jeg tenkte at han kanskje kunne fornemme at jeg var veldig musikalsk begavet, og at han derfor fikk lyst til å spørre meg om jeg ville bli med på et av hans nye prosjekter, - fordi gode ting bør skje med snille jenter....og forresten så fortjener jeg det!

Det er en klassisk Prinsessfelle!!



Ideen om at noen en dag skal komme på banke på døra di, og spørre deg om å dele med verden det du har på hjertet, bare fordi du er søt og snill og grei og har fin kjole.

Så i dag var det tilbake til mine GODE hverdagsrutiner:

Morningpages !!

Som er å skrive tre sider hver morgen, for å sette fart på flyten, og for å kvitte meg med motstand og negativ indre dialog.
Deretter finne en eller annen AKTIV handling, som har med det jeg ønsker å skape å gjøre.

Så skal vi se om det blir fart på prinsessa......

RosaMarrr










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar