lørdag 3. august 2013

80-tallet

I dag kom 80-tallet og tok oss med storm.

Vi har vært på Ikea og kjøpt et lyseblått sengeteppe, som tok oss rett tilbake til høyvannsbukser og lys rosa leppestift.

Vi har hatt noen runder med tvil, men så har vi kjent at vi kan krype inn i den lett naive og svært optimistiske stemningen fra den gang. Og det er så deilig!

Alt var mulig på 80-tallet!

Coke was it, og jeg skulle bli den nye Madonna.



Jeg var dødelig forelska i Morten Harket, og han bodde ikke så langt fra meg.
Det gikk rykter om at flere jenter hadde møtt han utenfor huset hans på Gullhella.

Derfor gikk jeg ofte lange turer med hunden min, Viva, i nabolaget der han bodde.
Jeg latet som jeg var en helt vanlig turgåer, som gikk og nynnet halvhøyt på Hunting high and low, med søkende blikk.

Han kom aldri....



Jeg blir fortsatt mo i knærne.....

Det beste med dagens reise tilbake til 80-tallet, var musikken.
Jeg oppdaget at jeg kan utrolig mange sanger fra den gangen. De sitter liksom i kroppen.

Lillebroren min og jeg satt timesvis i kjellerstua og så på Skychannel . Vi diskuterte musikk, og jeg er sikker på at det var en mye viktigere del av musikkutdannelsen min enn all verdens universiteter.

Lillebror ble faktisk popstjerne på ordentlig.....



Det er helt sant!

Jeg har det enda tilgode...

Men musikken lever i meg ennå.

I dag har jeg laget meg et Soundtrack of my 80s-life, som er sanger som tar meg tilbake til den gang jeg var tenåring. Jeg anbefaler alle og reise tilbake til sin ungdomsmusikk, det er en fest!

Her er en av mine favoritter:




Rydd plass i stua og dans!! Du vil ikke angre, 80-tallet har kommet for å bli!

Rosamarrr




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar