søndag 18. august 2013

Kaptein på egen skute

I dag vil jeg skrive om kreativitet, fordi det er det som opptar meg for tiden

Kreativitet er livet, - det kan handle om å skape det livet du ønsker deg, bake en kake,  male vinduskarmene, eller skrive en teaterforestillinger.

Skaperkraft er handlekraft, og jeg mener ikke at alle skal bli kunstnere.
Men jeg har ennå tilgode å møte noen som IKKE bærer på en hemmelig drøm om å skape NOE!

Alt som er skapt har starte med en ide. En tanke.... - Hva om jeg kunne.....?

Selv de største kunstverk i verden har først vært en abstrakt ide:
Colosseum i Roma, Shakespears Romeo og Julie, Eiffeltårnet.




Det som er viktig er å forstå at DU har alt det du trenger NÅ, for å starte å skape det du ønsker!

- Ja, særlig, er en naturlig respons...
- Hvis du bare visste hvor umulig det er for meg å skape noe akkurat nå, ville du ikke skrevet dette!
- Jeg har nok med livet akkurat nå...

 Og jeg skjønner jo alt det er, for livet tar jo ofte forferdelig mye tid.
Men ofte skal det ganske små forandringer til, for å oppleve at du kan være Kaptein på egen skute.




Her er  en oppgave til deg i dag, samme hvor dårlig dagen din er, og hvor umulig det virker:)
Prøv! Det kan til og med vise seg å være GØY!

Ta frem et ark og en pen og skriv nummer fra 1-20.
Skriv deretter opp 20 kreative handlinge du kunne ha gjort:

For eksempel:

1. Spise frokost i senga hele dagen

2. Bytte gardiner i stua

3. Lage et fotomontasje fra ferien

4. Prøve en ny og sunn dessertoppskrift

5. Bestille billetter til en teaterforestilling som ser spennende ut

6. Male sykklen min i en ny farge

7. Gi bort klær som jeg ikke føler meg vel i

8. Lage en mappe på datamaskinen for gode ideer

9. Kjøpe morsomme sokker

10. Sende familien ut så jeg kan danse til høy musikk i stua

11. Lage et rosa fotbad

12. Finne et bilde av drømmehuset og henge det på kjøleskapet

13. Lage en kaffedate med en person jeg synes er spennende

14. Invitere venner på kveldsmat

15. Danse i regnet

16. Kjøpe en ny parfyme

17. Drømme meg bort i en bokhandel

18. Sende opp lyslanterner i høstkvelden

19. Gå på kino alene midt på dagen

20. Samle fine skjell på stranda

Lykke til!!

RosaMarrr


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar