søndag 8. september 2013

NAV

Jeg er i kontakt med NAV

Det har jo stått mye om NAV i avisene i det siste.
Jeg har en veldig god og veldig dårlig erfaring med NAV, og hadde bestemt meg for å være positiv i denne runden.

Jeg klarte det ikke så lenge.


Her er tegninga:

I midten av juni var jeg her, med rosa gips og ute av dansen...





Jeg jobbet på det tidspunket 60 % som selvstendig, og 20 % i fast jobb.
Fordi den faste jobben var et nesten avsluttet vikariat, fikk jeg bare sykepenger derfra i to uker.

Det første jeg gjorde var å ringe NAV og spurte hva jeg skulle gjøre

Damen sa ta jeg bare skulle sende inn sykemelding og at jeg ikke trengte å sende inntektsdokumentasjon, det fant de selv.

Også ventet jeg, hele sommeren.

Da jeg ikke hadde hørt noe i begynnelsen av august sendte jeg et brev, sammen med en ny sykemelding.

Jeg ventet hele august, og hørte ingenting.

I begynnelsen av september ringte jeg selv til NAV og spurte hva som skjedde.

- Du har krysset av feil på et punkt i sykemeldingen fra august, sa damen. Derfor har vi sendt den i retur.

- Tar det over en måned, spurte jeg?  Jeg sendte også en sykemelding for tre måneder siden

- Men du la ikke ved inntektsdokumentasjon.

- Men damen sa at jeg ikke skulle.

- Jo, det skal du

- Men hvorfor ga dere ikke beskjed??????
 Jeg har ventet i nesten tre måneder, og jeg har så og si ingen inntekt.

- Stillhet.

Jeg fikk så lyst til å hyle til damen i telefonen, men visste at det ikke er hun som har gjort feilen, derfor ble ikke det riktig.

Det er byråkratiets hemsko. Det finnes ingen som er ansvarlig, bare en stor uidentifiserbar tåke.
Og det er så vanskelig å krangle med tåke!!!

Nå har jeg blitt lovet et møte med Nav, sånn at jeg kan krysse av i de riktige rubrikkene, og kanskje være heldig å få sykepenger innen fire måneder etter at jeg ble skadet.

Jeg håper.

Jeg har en vinduskarm hjemme jeg har døpt HÅP.




Der bor alle de avblomstrede orkideene mine.

Jeg vet at innimellom de tørre stilkene og de slappe bladene, finnes de mest fantastiske rosa og hvite skjønnheter.

De kommer til å blomstre.

Sånn er det bare!

Det gjør meg glad.

Håp er en fin ting:)

RosaMarrrr


1 kommentar:

  1. velkommen til NAV!

    har du sett Atle Antonsens serie NAV? det er ikke såå langt fra virkeligheten desverre.
    Du aner ikke hvor mange merkelige mennesker som jobber på NAV. Tror kanskje de tar til takke med de som ikke får jobb noen annen plass fordi de er ubrukelige...

    Klem <3

    SvarSlett